עכבר העיר או עכבר הכפר?

עכבר העיר או עכבר הכפר – חלון בסגנון מודרני או חלון בלגי קלאסי?

כל אחד ואחת מאיתנו יודעים עד כמה מיקום וסגנון החלונות הוא קריטי לא רק להכנסת האור הטבעי פנימה אלא גם לשמירה על טמפרטורות נעימות בחללי הבית…. ולא פחות חשוב מכך, החלונות הם הגשר הפרטי שלנו בין הפנים לחוץ, והם משפיעים מאוד על המראה של כל חדר בבית.

החלון הבלגי – הצהרה של אלגנטיות על זמנית

אפשר לומר שהחלון הבלגי הוא עכבר הכפר – חלון המשקף את הקסם והאלגנטיות של החיים בעיירות ובכפרים הציוריים של בלגיה.
החלונות הבלגיים ידועים בפרופילי הזכוכית הדקים שלהם, המאפשרים כניסה מרבית של אור טבעי לתוך החלל. הזכוכית עצמה יכולה לבוא בצורת משטח אחיד גדול או מחולקת לפאנלים קטנים יותר. מסגרת החלון עשויה בדרך מאלומיניום, שנבחר בגלל הגמישות, החוזק והיכולת לתמוך במשטחי הזכוכית הגדולים תוך שמירה על עדינות המראה.
אחד המאפיינים הבולטים של חלונות בלגיים הוא אפשרות הפתיחה הייחודית שלהם, הנעשית לרוב על ידי צירים שמאפשרים לחלון להיפתח החוצה או פנימה… לעיתים הפתיחה נעשית באמצעות תזוזה הצידה במנגנון דמוי דלת.
חלונות בלגיים מעוצבים בקווים נקיים ואלגנטיים, מה שהופך אותם למתאימים לסגנונות עיצוב שונים. הם מספקים מראה מודרני אך קלאסי, התואם הן לחללים פנימיים והן למעטפת החיצונית. החלון הבלגי יכול לשמש כאלמנט מרכזי בעיצוב החלל, הודות ליכולתו לחשוף את הנוף הטבעי ללא הפרעה. הסגנון הבלגי מוסיף עומק ורגש לעיצוב הפנים ולארכיטקטורה החיצונית של המבנה, לצד תחושה של רוחב ואור, בלי להתפשר על עמידות ובטיחות. הוא משלב בין פונקציונליות לעיצוב, ונחשב לאלמנט עיצובי מוערך במיוחד.
החלון הבלגי ניחן בעיצוב מינימליסטי ומעודן, בשילוב פונקציונליות מרשימה. בזכות השימוש בחומרים טבעיים ואיכותיים, ובפלטת צבעים עדינה ומינימליסטית, חלונות אלה מתאימים למגוון עצום של סגנונות עיצוב – מסגנון קלאסי ועד לסגנון אוונגרדי חדשני. מעבר ליכולתם להשתלב בקלות בשלל עיצובים שונים, חלונות אלה הן דוגמה מאלפת לשילוב הנצחי בין איכות לאומנות.

החלון האורבני – חדשנות בנוף העירוני

עכבר העיר – החלונות בסגנון עיצוב אורבני נולדו מהצורך להתאים את הדירות לחיים הצפופים והמורכבים של העיר הגדולה.
בערים המודרניות, בהם כל מטר חשוב, לחלונות תפקיד משמעותי – לחבר את הדיירים עם העולם שבחוץ בלי לוותר על השטח הפנימי היקר כל כך. בבסיסו של החלון האורבני עומד עקרון הפונקציונליות – לתת מענה לאתגרים עירוניים כגון: רעש, זיהום, שימור אנרגיה, ומקסום האור הטבעי בתוך חללים צפופים.
התכנון של החלונות האורבניים נשען על טכנולוגיות חדשניות, כגון: זכוכית כפולה או משולשת וזכוכית חכמה – המאפשרת שליטה על העברת האור. בבנייני משרדים, הזכוכיות יכולות להכיל גם פאנלים סולאריים לקצירת אנרגיית השמש. החלונות האורבניים המתקדמים מאפשרים מגורים בעיר הסואנת בלי שהרעשים או זיהום האוויר יחדרו פנימה. בנוסף על כך, הבידוד האקוסטי של מערכת האלומיניום באותם חלונות שומר על טמפרטורות נוחות בחללים הפנימיים, ועל ידי כך מפחית את השימוש במכשירי חשמל לחימום או קירור הבית.
המגוון האסתטי של החלונות בעיצוב אורבני הוא עשיר ממש כמו הערים המודרניות עצמן. העיצוב שלהם שואב השראה מתקופות אדריכליות שונות ורבות ומשלב אלמנטים מגוונים – מהסגנון התעשייתי ועד האולטרה-מודרני. העיצובים נעים בין זכוכית אלגנטיות מהרצפה עד התקרה המציעות נוף פנורמי של קו הרקיע העירוני, לעיצובים קומפקטיים ופונקציונליים יותר, שמטרתם למקסם את האור בחללים קטנים.
בכל סגנון עיצוב, הקווים העיצוביים של החלונות האורבניים הם מלוטשים והאסתטיקה נקייה – שני סימני ההיכר של העיצוב האורבני העכשווי. הזכוכית לרוב תהיה כהה או בעלת טקסטורה מעומעמת לפרטיות ולהגנה מפני השמש, בעוד שהמסגרות עשויות בדרך כלל מאלומיניום הידוע בגמישות הרבה שלו, כמו גם באפשרות למחזר אותו בתום מעגל החיים.
הצלילה אל עולמם המיוחד והכל-כך שונה של החלונות הבלגיים לעומת חלונות בסגנון עיצוב אורבני ממחישה את ההשפעה העצומה של הסביבה והתרבות על העיצוב. בין אם זה השלווה של האזור הכפרי הבלגי או האנרגיה התוססת של הנופים העירוניים – החלונות משקפים את הערכים והתרבות של הדיירים.
הרצון לענות על הצרכים הפונקציונאליים השונים של אזורי המחייה ולשפר את איכות החיים בהם, מוליד מתוכו אסתטיקה, עיצובים וטכנולוגיה חדשה. בין אם מדובר בחלונות בלגיים או בחלונות אורבניים, נראה שבזכות מערכות האלומיניום המתקדמות והזכוכיות המיוחדות, שני סגנונות העיצוב נותנים מענה מדויק לצרכי הדיירים.

למידע מקצועי ורישום לניוזלטר

להצטרפות למועדון הלקוחות של extal בו תזכו להיות הראשונים להתעדכן בחידושים, באירועים ובתכנים המקצועיים של wicona ו extal מלאו פרטים: